ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | رفاه کارگر در موضوع معیشت آن گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو سیگنال مثبت بانک مرکزی به بورس + جدول بورس تهران هشتمین بازار سهامی خاورمیانه شد! + نمودار دردسرهای کارگران تمامی ندارد | نبود امنیت شغلی حتی برای کارگران ماهر
سرخط خبرها

ریزش ۲۰ هزار واحدی شاخص بورس در ۹۰ دقیقه | بورس چرا می‌ریزد؟ (۸ مرداد ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۷۶۶۵۶
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
ریزش ۲۰ هزار واحدی شاخص بورس در ۹۰ دقیقه | بورس چرا می‌ریزد؟ (۸ مرداد ۱۴۰۲)
روز‌های ریزشی بازار سرمایه همچنان ادامه دارد و به نظر می‌رسد با توجه به ارزش پایین معاملات همچنان نمی‌توان انتظار برگشت روند را داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، بازار سهام همچنان در روند ریزشی قرار دارد و همچون هفته‌های گذشته همچنان پرعرضه آغاز به کار کرد. گفتنی است شاخص کل بازار سهام تا کنون که حدود ۹۰ دقیقه از شروع بازار گذشته شاخص کل با ریزشی ۲۰ هزار واحدی به ارتفاع ۱ میلیون و ۹۷۶ هزار واحد رسیده است. همچنین شاخص هم وزن با ریزشی ۱۰ هزار واحدی به شاخص ۷۰۰ هزار واحد رسیده است. 

لازم به ذکر است سه نماد "حکشتی"، "شپنا" و "شبندر" بیشترین تاثیر در شاخص کل و سه نماد "وسپهر"، "خاور" و "آریا" بیشترین تاثیر در شاخص فرابورس را داشتند.

کاهش ارزش معاملات نشان از عدم عزم بازار سرمایه برای تغییر روند

ارزش معاملات در بازار سهام در روز‌های اخیر در محدوده‌ی ۴ هزار میلیارد تومان قرار گرفته است. این در حالی است که ارزش معاملات بازار سرمایه در اردیبهشت ماه بالای ۲۰ هزار میلیارد تومان بود و در بعضی از روز‌ها حتی به نزدیکی‌های ۲۵ هزار میلیارد تومان هم رسیده بود. 

در واقع این طور می‌توان گفت دلیل نوسانات محدود بازار سرمایه در روز‌های اخیر، علاوه بر ابهاماتی که در بازار ارز وجود دارد، به دلیل افت محسوس ارزش معاملات است که نشان از خروج سرمایه خرد از بازار سرمایه دارد. 

گفتنی است با توجه به ارزش پایین معاملات نسبت به میانگین گذشته‌ی خود نمی‌توان در شرایط فعلی انتظار صعود جدی را از بازار سرمایه داشت.

بورس چرا می‌ریزد؟

اگرچه برخی کارشناسان تصمیماتی همچون افزایش نرخ گازخوراک صنایع و یا وضع عوارض صادراتی بر صنایعی همچون فولاد را علت ریزش بازار بیان می‌کنند، اما به نظر می‌رسد با توجه به مدیریت بازار ارز توسط بانک مرکزی و اعمال سیاست تثبیت ارزی، چشم انداز‌های تورمی در بین سرمایه گذاران کاهش یافته است و همین امر باعث شده تا بازار سرمایه در برهه‌ی فعلی جذابیت ماه‌های گذشته را نداشته باشد.

همچنین به نظر می‌رسد، انتظارات تورمی که در ماه‌های آخر سال گذشته در میان فعالان بازار شکل گرفته بود با توجه به کاهش نرخ ارز، تا حد قابل توجهی کاهش یافته و همین امر سبب شده تا با خروج سرمایه‌ای که از این بازار شکل گرفته ارزش معاملات روز به روز کاهش یابد و بازار عزمی برای صعود نداشته باشد. 

البته ذکر این نکته الزامی است که سایر بازار‌های موازی همچون بازار ملک و خودرو نیز در برهه‌ی فعلی همگی در مدار نزولی قرار داشتند و بازار سرمایه نیز از این بازار‌ها مستثنی نبوده است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->